Menu Close

REZULTATELE COMERCIALE ALE PRIMULUI SEMESTRU DIN 2022: TEHNOLOGIILE E-TECH ȘI STRATEGIA ORIENTATĂ CĂTRE VALOARE ÎȘI ARATĂ ROADELE

Într-un context caracterizat de schimbări rapide, Renault înregistrează rezultate comerciale în linie cu prioritățile setate în cadrul planului strategic Renaulution și continuă să crească pe piața vehiculelor electrificate, aflată în plină expansiune*, și în segmentele cu valoare adăugată ridicată.

  • În prima jumătate a anului 2022, gama vehiculelor electrice și hibride a reprezentat 36% din vânzările de autoturisme Renault în Europa.
  • Megane E-Tech electric se dovedește a fi un real succes în rândul clienților, cu 20.000 de comenzi înregistrate de la momentul lansării.
  • În primul semestru al anului 2022, mixul de retail a crescut cu +13 puncte față de aceeași perioadă a anului 2021, pentru a ajunge la 53%.
  • Vânzările pe segmentul C au crescut cu 12% față de S1  2021.
  • În Europa, unul din trei modele Renault vândute este în versiune E-Tech. Una din două vânzări se fac pe canalul de retail, iar una din trei vânzări este reprezentată de modele din segmentul C.

* Include EV, Hybrid (HEV) și Plug-In Hybrid (PHEV), exclude Mild-Hybrid (MHEV).

Durabilitate: într-un context marcat de creșterea prețurilor la energie și provocări legate de protecția mediului, Renault își consolidează poziția de lider pe piețele electrificate din Europa printr-o gamă atractivă și prin alegerea unor tehnologii relevante pentru clienți.

În conformitate cu ambițiile sale de a obține cel mai ecologic mix de pe piața europeană până în 2025, cu peste 65% din vehiculele electrice și electrificate în mixul de vânzări, Renault face progrese puternice. Gama E-Tech (sisteme de propulsive electrice și hibride) reprezintă 36% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în prima jumătate a anului 2022 (vs 26% în S1 2021), în condițiile în care media pieței este încă sub 30%.


În contextul creșterii prețurilor combustibililor și al penuriei de componente, Renault își construiește oferta orientată în jurul vehiculele care răspund cel mai bine nevoilor clienților săi: cinci modele electrice cu autonomie mare (ZOE, Twingo E-Tech electric, Megane E-Tech electric, Kangoo Van E-Tech electric, Master Van E-Tech electric) și patru modele full hybrid (HEV) cu un consum redus (Clio, Captur, Arkana și Noul Austral – cu cel mai redus consum din categoria sa, mai puțin de 4,5 litri per 100 km, datorită unei noi propulsii full hybrid E-Tech de 200 CP – valori în așteptarea validării).

Noul Megane E-Tech electric completează oferta noastră de vehicule electrice și beneficiază de un puternic demaraj comercial. Primul Renault Megane E-Tech electric a fost livrat clienților din Franța în mai 2022. Lansarea comercială este în desfășurare în toată Europa. Comenzile au ajuns la peste 20.000 de unități, cu cele mai multe vânzări în versiuni de top, cu autonomie de 450 km și Open RLink, cu tehnologie Google® built-in.

Tehnologia full hybrid (HEV) este în plină expansiune, ajungând la 59.000 de unități, +87% față de S1 2021. Această tehnologie este implementată cu succes pe modelele de bază ale Renault, cu un mix de 22% pe Clio, 25% pe Captur, 59% pe vânzările Arkana și este de așteptat să fie versiunea de bază a Noului Austral.

Vânzări cu valoare adăugată ridicată: Renault beneficiază de politica sa comercială cu o creștere semnificativă a performanței pe canalele de retail și pentru modelele din segmentul C.

În S1 2022, mixul de retail a crescut cu +13 puncte față de prima jumătate a anului 2021, pentru a ajunge la 53% (sfera de aplicare a țărilor G5). Cota de piață în segmentul retail s-a îmbunătățit și ea la 6,7% (+0,8pt față de S1 2021), cu o creștere a volumului de +5%, pe o piață în scădere cu -8%.

Recucerirea segmentului C se desfășoară cu succes: vânzările Renault cresc cu 12%, cu peste 95.000 de înmatriculări, câștigând cotă de piață. Succesul Renault Arkana continuă, înregistrând deja peste 40.000 de vânzări în prima jumătate a anului 2022. Versiunile E-Tech (HEV) sunt cele mai solicitate de către clienți (59% din mix).

Pentru a-și consolida poziția pe piața extinsă și în continuă creștere a segmentului C-SUV, Renault a deschis precomenzile pentru Noul Austral. Lansarea comercială este programată în Europa pentru semestrul al doilea 2022.

Vânzările Renault la nivel global au ajuns la 716.720 de unități (-16,5% față de S1 2021) și o cotă de piață de 4,0% (-0,5pt față de S1 2021, excluzând China, America de Nord și Rusia). În Europa, Renault a atins o cotă de piață de 6,4% (-0,6 pt față de S1 2021), cu un volum de 414.515 unități.

În afara Europei, Renault își afirmă poziția pe piețele cheie

În prima jumătate a anului 2022, vânzările din afara Europei au reprezentat 42,2% (excluzând Rusia).

În Turcia, care devine a 3-a piață a mărcii franceze, vânzările au crescut cu +20% față de prima jumătate a anului 2021, iar cota de piață a crescut cu +3,4 puncte față de aceeași perioadă 2021, datorita succesului Clio, în special. Renault este acum marca lider pe piața autoturismelor.

Renault își extinde ofensiva verde în întreaga lume: în America Latină, marca a deschis cu succes precomenzile pentru modelul Kwid E-Tech. Livrările vor începe in prima parte a lunii septembrie.

Fabrice Cambolive – Senior Vice President, Renault Chief Operating Officer, concluzionează: “Piețele electrificate sunt în plină expansiune în Europa, iar Renault este bine plasat pentru a servi clienții cu produse care li se potrivesc. Gama E-Tech bazată pe produsele noastre complet electrice și hibride (HEV) este în conformitate cu aspirațiile clienților de a conduce vehicule care oferă costuri de funcționare reduse și mobilitate durabilă. În a doua jumătate a anului, vom accelera electrificarea gamei noastre cu lansările noului Megane E-Tech electric, Kangoo E-Tech electric și Noul Austral.”

Renault în România

În prima jumătate a lui 2022, Renault a înmatriculat în România 4.552 de vehicule, cu o cotă de piață de 6,9% (-0,5 puncte vs S1  2021). Cel mai vândut model al mărcii este Megane Sedan, cu un volum total de 890 de unități, urmat de Clio cu 794 de unități, ambele încadrându-se în top 15 modele, cu o cotă de piață cumulată de 3%.

Pe piața vehiculelor utilitare ușoare, Renault a performat în prima jumătate a acestui an, obținând cea mai mare creștere în cotă de piață: 19,6%, reprezentând +8,1 puncte față de perioada similară a anului trecut.  Volumul total de unități înmatriculate la nivel național este de 1.376 de vehicule, plasând Renault pe locul 2 în topul mărcilor importate. 

Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate, cunoaște un succes remarcabil și în România, reprezentând 30% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault. Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 150 de unități (3,3% cotă de piață, locul 5 mărci importate). Megane E Tech electric are și în România un debut comercial excelent, cu aproximativ 300 de comenzi preluate, în condițiile în care vehiculul nu este încă prezent în showroom-urile din rețeaua națională.  În zona de vehicule hibride și Plug-in hibride, Renault a avut rezultate deosebite, cu un volum total de 820 de unități, din care 350 Captur E-Tech Plug In Hybrid & Mild Hybrid, 407 Arkana E-Tech Hybrid & Mild Hibrid și 63 Clio E-Tech Hybrid.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *