- Cu 537.095 vehicule vândute în 2021, Dacia progresează cu 3% pe o piaţă penalizată de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice.
- Pentru prima oară, Dacia urcă pe podiumul european al vânzărilor către clienții particulari, ajungând la o cotă record de 6,2% pe acest segment de piaţă.
- Această performanță este datorată în principal succesului modelelor Dacia Sandero (peste 226.000 de unități vândute – inclusiv versiunea Stepway) şi Dacia Duster (peste 186.000 de unități vândute).
- Sandero este pentru al cincilea an consecutiv cel mai vândut model către clienții particulari din Europa, performanță înregistrată neîntrerupt din 2017. La rândul său, Duster este pentru al patrulea an consecutiv cel mai vândut SUV din Europa către aceeași categorie de clienți.
- Lansat în primăvara trecută, Spring (cu 27.876 unități vândute) joacă deja un rol important pe piaţa europeană a vehiculelor 100% electrice. În doar 9 luni, comenzile au ajuns la peste 46.000 de unități.
- Atractivitatea mărcii Dacia este confirmată atât de gradul ridicat de fidelitate al clienților cât şi de rata de atragere a unor clienți noi. Este de așteptat ca aceste tendințe să se amplifice în 2022 odată cu extinderea ofertei de produse, în special prin lansarea comercială în decursul primului trimestru a modelului Jogger, un vehicul de familie cu până la 7 locuri.
- Dacia rămâne lider incontestabil pe piața din România, cu 4 dintre modelele sale în top 5 modele vândute în 2021.
VOLUME ŞI COTĂ DE PIAŢĂ ÎN CREŞTERE
În creștere cu 3,1% faţă de anul precedent, vânzările totale ale mărcii Dacia au ajuns în 2021 la 537.095 de unități în condițiile unei pieţe stabile dar puternic afectate de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice. În perimetrul său de comercializare, Dacia a înregistrat o creștere a cotei sale de piaţă cu 0,1 puncte procentuale, până la 3,5%. Creșterea vânzărilor se explică în mod special prin succesul noii game Dacia în rândurile clienților particulari. În 2021 Dacia a atins în Europa o cotă de piaţă record de 6,2% în segmentul vânzărilor către clienții particulari, devenind în premieră a treia marcă cea mai vândută în rândurile acestei categorii de public.
În afara României, Dacia este marca cea mai vândută către clienții particulari în Franţa şi se situează în Top 5 în alte 9 țări europene (Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Republica Cehă, Ungaria şi Croația). În Germania, marca se află în Top 10. Dacia este de asemenea lider de piaţă în Maroc.
Această performanță este susținută de succesul modelelor Sandero şi Duster.
Dacia Sandero a înregistrat un volum de vânzări cifrat la 226.805 de exemplare, din care aproape 90% au fost reprezentate de cea de-a treia generație a modelului. În 2021, pentru al cincilea an consecutiv, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienții persoane fizice. În unele țări, Sandero a fost chiar cel mai vândut model către toate categoriile de clienți. În aceste condiții, Sandero s-a situat la sfârşitul anului pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute modele din Europa.
Aceeași tendință a fost valabilă şi în cazul modelului Duster, care este, din 2018, cel mai vândut SUV din Europa către clienții particulari. Cu 186.001 unități comercializate în 2021 pe toate pieţele, Duster a depășit 2 milioane de exemplare vândute de la lansarea sa în 2010.
Lansat în primăvara trecută, Spring şi-a făcut o intrare remarcată pe piaţa vehiculelor 100% electrice cu 27.876 unități vândute şi peste 46.000 de comenzi la finele anului 2021. Conceput pentru a democratiza accesul la mobilitatea electrică pentru deplasările zilnice, Spring se afirmă ca un automobil urban de referință pe numeroase pieţe. În mod remarcabil, 80% din cei care au achiziționat un vehicul Spring nu erau anterior clienți ai mărcii Dacia.
DACIA – O GAMĂ CARE EVOLUEAZĂ
Concepută pentru a răspunde așteptărilor clienților, gama Dacia suscită un interes tot mai mare pentru versiunile sale cele mai bine echipate. Astfel, la nivel european, 90% din clienții Spring au optat pentru nivelul de finisare Confort Plus. Totodată, versiunea Stepway reprezintă 70% din vânzările de Sandero, în timp ce 60 % dintre clienții modelului Duster au preferat versiunea Prestige.
Preferința tot mai accentuată a clienților pentru versiunile vârf de gamă este însoțită de un alt fenomen relevant: Dacia cucerește clienţi care anterior nu achiziționaseră un vehicul din cadrul Group Renault, procentul acestor noi clienţi, sau „rata de cucerire”, fiind de 60%. Pe de altă parte, atunci când decid să îşi înlocuiască mașina cu una nouă, 75% din clienții Dacia rămân fideli mărcii.
PERSPECTIVE POZITIVE PENTRU 2022
În 2022 Jogger se va alătura modelelor de succes ale gamei. Noul vehicul de familie cu până la 7 locuri a fost conceput pentru a răspunde nevoilor de confort, de spațiu şi de modularitate ale unei categorii largi de clienți.
Aplicarea planului strategic anunțat anul trecut va continua cu introducerea progresivă a noii identități de marcă, atât în reţeaua comercială (începând din primul semestru) cât şi pe gama de modele (în ultima parte a anului).
DACIA, PE PIAŢA DIN ROMÂNIA
În România, Dacia a vândut 38.120 de vehicule în 2021. Modelele figurează pe patru din primele cinci poziții ale topului celor mai vândute vehicule de pe piaţa locală.
Dincolo de succesul constant al modelelor Logan (13.482 unități), Duster (9.045 unități) şi Sandero (8.227 unități), aflate în fiecare an în fruntea clasamentului de vânzări, merită subliniată performanța modelului Spring, ajuns pe locul cinci în topul celor mai bine vândute autoturisme din România. În numai trei luni de la începutul livrărilor către clienți au fost înmatriculate 3.068 de exemplare, ceea ce înseamnă aproape 48% din totalul vânzărilor de vehicule electrice de pe piaţa din România în 2021.