„A fost odată o mașină numită AUSTRAL”
Povestea numelui AUSTRAL ne este prezentată de Sylvia Dos Santos, Model-naming Strategy Manager din cadrul Renault Global Marketing Department. Ea ne oferă acces în culise, de unde ne povestește despre rolul ei de „name researcher”.
Renault tocmai a dezvăluit că „AUSTRAL” este numele următorului său vehicul (vezi articolul aici), ocazie ce oferă posibilitatea de a arunca o privire asupra strategiei prin care marca își denumește modelele.
Dauphine, Espace, Twingo, Clio etc – numele emblematice ale vehiculelor Renault fac parte din cultura populară și din imaginarul colectiv. Ce se va întâmpla cu viitoarele modele ale mărcii? Odată cu dezvăluirea numelui următorului său SUV compact, Renault oferă o perspectivă asupra noii strategii prin care își denumește modelele. Prin acest fapt ne arată că motorul schimbării a fost pus în funcțiune.
“Numele pe care îl dai unui vehicul îi modelează personalitatea.”
Sylvia Dos Santos | Model-naming Strategy Manager | Renault Global Marketing Department
Pe urmele procesului de găsire a numelor modelelor Renault
Procesul Renault de identificare a numelor pentru modelele sale s-a schimbat de-a lungul anilor. Timp de multe decenii, numele vehiculelor Renault au început cu litera „R” (evident, de la Renault) urmată de un număr. Cu toate acestea, de-a lungul istoriei mărcii, majoritatea modelelor au purtat nume reale.
Numele reale au un impact mult mai mare, deoarece semnificația din spatele numelui evocă un răspuns emoțional. Niciun brand care caută să creeze conexiuni cu clienții săi nu trebuie să uite acest lucru!
În plus, numele reale creează oportunitatea de a experimenta cu lungimi și sunete diferite.
„Nume scurte și jucăușe, cum ar fi Clio și ZOE, se potrivesc vehiculelor mici, urbane și agile; numele lungi și impunătoare, precum Talisman, funcționează bine pentru mașinile mari, care impun un statut”
Anumite nume au trecut dincolo de concepte și modele specifice, pentru a intra în istoria automobilelor. De exemplu, Espace (care înseamnă „spațiu” în franceză) este un nume foarte potrivit pentru un vehicul atât de spațios; în timp ce Twingo este un nume puternic, impunând o senzație dinamică.
Găsirea numelui corect – un efort pe termen lung
Numele pe care îl auziți când un vehicul este lansat este rezultatul multor ani de gândire și cercetare. Există o serie de momente cheie pe care Renault își concentrează eforturile pentru atingerea echilibrului corect între numele noului vehicul, identitatea și publicul țintă, precum și valorile și personalitatea mărcii. Echipele de marketing, design, produs și juridic de la Renault lucrează în strânsă colaborare, și în unele cazuri, se bazează și pe expertiza agențiilor.
“Renault se bazează pe expertiza dobândită pe parcursul întregului proces. Orice nume la care lucrăm trebuie să se potrivească vehiculelor, cu promisiunile și beneficiile care le însoțesc. O mare parte din munca noastră se concentrează pe răspunsurile emoționale pe care le evocă numele și modul în care sunt percepute de către publicul țintă.”
Sylvia explică existența celor trei moduri principale de a găsi un nume
- Aducerea înapoi a unui nume iconic pentru a lega trecutul mărcii cu viitorul său. De exemplu, Renault a luat numele original de „Mégane” și i-a adaugat o tușă modernă în cazul Mégane E-TECH Electric, un nou hatchback compact, de înaltă tehnologie, care va apărea pe piață în anul 2022
- Alegerea unuia din lista tot mai mare de nume înregistrate de Renault
- Folosirea creativității pentru a propune nume noi
O listă inițială cu zeci de nume este redusă treptat pe baza unor „teste de turnesol” juridice, lingvistice și culturale efectuate în toate țările în care vehiculul va fi vândut. Trei nume sunt selectate și prezentate managerilor executivi și CEO-ului, care are ultimul cuvânt cu privire la numele care consideră că se potrivește cel mai bine viziunii pentru vehicul. În cazul de față – AUSTRAL – SUV-ul extrem de ambițios de ultimă generație al mărcii.
AUSTRAL aduce inspirația unui nou suflu al strategiei de găsire a numelor pentru modelele Renault
În 2005, Renault a înregistrat AUSTRAL, un nume care îndeplinește o serie de criterii cheie de nomenclatură.
Derivat din cuvântul latin „australis”, AUSTRAL evocă vibrația și căldura sudului, plăcerea liniștită a naturii, precum și spațiile largi, deschise, evocând oportunități nelimitate. Numele rezonează în multe limbi europene, inclusiv franceză (lucru important pentru un brand mândru de rădăcinile sale), spaniolă, engleză și italiană. Un nume internațional este o alegere perfectă pentru un vehicul care va fi vândut nu doar în Europa, ci și mai departe.
Numele are o semnificație deosebită, provoacă un răspuns emoțional și reflectă poziționarea vehiculului ca un SUV din segmentul C care este gata să facă față oricărei provocări. Cu două vocale A și consoanele „STR” în mijloc, cuvântul este construit în jurul unui echilibru armonios de sunete „ușor de pronunțat” și „clare”, evocând puterea și controlul SUV-ului.
În sfârșit, numele se leagă deosebit de frumos cu strategia și identitatea mărcii, deoarece Renault caută să mențină o imagine de brand modern care radiază căldură, căruia îi pasă de oameni și prioritizează nevoile acestora.
AUSTRAL vine cu un impuls proaspăt și deschide ușa către era „Nouvelle Vague”, anunțată de Luca de Meo, ce încapsulează alchimia imaginilor pe care le evocă, a sunetelor în jurul cărora este construit, a produsului în sine și a mărcii.
„Acum, că noul nume a fost dezvăluit, magia poate începe„